FANDOM

Bractwo Ciemności

Lord Kaan i Bractwo Ciemności

Źródłem informacji jest opis z Bilioteki Ossus[1]

Bractwo Ciemności, czasem znane jako Mroczna Armia, jest organizacją zrzeszającą Lordów Sithów, działająca pod koniec [nowych wojen Sithów]. Jego twórcą i jedynym faktycznym przywódcą jest Lord Kaan.

Historia Edytuj

W ostatniej dekadzie [nowych wojen Sithów] trwającej prawie tysiąc lat Nowe Imperium Sithów, niszczone bardziej od środka, przez wewnętrzne walki poszczególnych Lordów, niż przez ataki rycerzy Jedi, chyliło się ku upadkowi. W wojnie panował impas - Republika również była zbyt osłabiona by zadać decydujący cios, w międzyczasie przeżywała ona kryzys znany jako mroczny wiek Republiki.

W 1006 BBY okazję do reformacji dostrzegł Lord Kaan. Podczas jednej z bitew pomiędzy Sithami doszło do krwawej rzezi, w wyniku której zginęło wielu wyznawców Ciemnej Strony. Kaan wyszedł z tego starcia zwycięsko, po czym mianował się nowym Mrocznym Lordem Sithów. Rozumiał, że z takim sposobem organizacji Sithowie nie będą w stanie skutecznie przeciwstawić się rycerzom Jedi. Bardzo szybko pojawili by się też inni Lordowie, którzy spróbowali by odebrać mu tytuł przywódcy Sithów, a cała historia powtórzyła by się od nowa. Dlatego też postanowił przeprowadzić całkowitą reformę Imperium.

Wspierany przez dwóch innych potężnych Lordów: Kopecza i Qordisa, proklamował powstanie Bractwa Ciemności. Od początku podkreślał, że wszyscy członkowie Bractwa są sobie równi. Dzięki temu zabiegowi miał nadzieję ugasić przesadne ambicje innych Sithów, za wszelką cenę pragnących większej władzy. Dodatkowo wszystkim chętnym do wstąpienia w szeregi Bractwa Kaan nadał tytuł Mrocznego Lorda, dotychczas zarezerwowany dla jednej osoby w danym czasie. Jego pomysł wypalił: w krótkim czasie tysiące chętnych oddało się pod jego rozkazy, jako że na zasadzie "pierwszy spośród równych" de facto dowodził Bractwem.

Jeszcze w 1006 BBY armii Bractwa udało się odbić Korriban - planetę od kilku tysięcy lat będącą domem dla użytkowników Ciemnej Strony. Tam Kaan odnowił Akademię Sithów, na czele której postawił Qordisa. Przez następnych parę lat Akademia miała wyszkolić wielu pożytecznych dla Bractwa Sithów. Oprócz niej w Galaktyce powstało wiele innych uczelni, specjalizujących się w szkoleniu zabójców, szpiegów i niedostatecznie silnych Mocą by uczyć się na Korribanie, ale wciąż wartościowych wojowników.

Przez następne cztery lata Bractwo odniosło wiele znaczących zwycięstw, zdobywając wiele strategicznych punktów, takich jak Kashyyyk, Bespin, Sullust, Tanaab czy sektor Bormea. I chociaż poniosło również kilka porażek (głównie za sprawą Lorda Hotha, zdolnego nowego przywódcy armii Republiki), sytuacja na froncie stawała się coraz bardziej dla niego korzystna...

Charakterystyka Edytuj

"Myślałem, że w Bractwie jesteśmy równi."
Lord Kopecz.

Bractwo Ciemności głosi częściowe odrzucenie tradycji Sithów. Członkowie Bractwa są wobec siebie równi, lecz nieformalnym przywódcą jest Lord Kaan. Lordowie odrzucili również tytuł Dartha, twierdząc że jego używanie nakłania do walki o władzę i osobnicy, którzy taki tytuł przyjmą, nigdy nie zaznają spokoju.

Podczas szkolenia nowych adeptów, zniechęca się ich do wzorowania się na starożytnych Lordach takich jak Darth Revan, Exar Kun czy Marka Ragnos. Członkowie Bractwa uważaką, że stare nauki nie mają już zastosowania w teraźniejszości i nie można dowiedzieć się niczego z antycznych źródeł, takich jak chociażby grobowce na Korribanie.

Bractwo stawia na otwartą, zbrojną rozprawę z Zakonem Jedi.